mandag 18. juni 2012

I dag fikk jeg vite det....

(Linket fra Danske folkedanseres hjemmeside)



Jeg har fått plass på Uddannelse i Dragtsyningsteknikker På Nørgaards Højskole i Danmark
8. – 14. september 2012.
Jippi!! Jeg søkte for flere måneder siden, og i dag lå mailn i innboksen og blinket som tusen strålende soler. Danmark, here I come! Og det beste av alt, siden jeg har kommet inn i år, er jeg sikret plass de neste 5 årene også. Utdannelsen går nemlig over 6 herlige år!

Kurset er en utdannelse, som først og fremst er basert på at formidle kunnskap om danske folkedrakter og de ting, man har bruk for ved rekonstruksjon av drakter til bruk for folkedans, men sidegevinsten er at teknikker og mønstre i høy grad inspirerer til ny anvendelse i moderne tekstiler.

For en fryd!

2 kommentarer:

  1. Fantastisk!!! Gratulere så mye :-) Klæm fra søstra.

    SvarSlett
  2. Du e så flink! :)

    Om du vil, så kan du følge med på http://matzballovarre.tumblr.com/ siden det kommer litt oftere bilda der iallefall.

    SvarSlett