mandag 11. juni 2012

En komfyr blir til.

Etter en tid med hektisk eksamenslesing og mange reparerte og ferdigsydde bunader begynner ting å roe seg litt for meg. Jeg har tar meg tid til andre prosjekter, og har en plan om å blogge litt mer også :-)

Da jeg gikk forbi postrommet på jobb her om dagen så jeg plutselig en eske i mini-komfyr størrelse. Jeg hadde ikke hatt noen planer om å lage en komfyr, men esken ropte etter meg.
Jeg tok den med meg hjem og malte den hvit, med rester av interiørmaling.
Mens jeg malte esken, malte lillemor platene. Til det brukte vi gryteunderlag av kork og sort fingermaling (jeg tror jeg må bruke blank lakk oppå disse slik at de tåler litt søl).
For å skru på komfyren fikk vi flybåren fra nord-norge en plate med tilhørende brytere som stammer fra gamle komfyrer.Alt jeg hadde å gjøre var å feste de til komfyren.

Luka til ovnen ble skåret ut med en tapetkniv, og til glass brukte jeg tykk plast som har vært brukt til beskyttelseslag oppå et bord.
Steikovnen mangler fortsatt håndtak, men er blitt brukt både til middagslaging og kakebaking.

2 kommentarer:

  1. Den blei kjempe stilig :-) Regne med prinsessa lage all verdens go mat! -søstra-

    SvarSlett
  2. Stilig! Eg e imponert!

    SvarSlett