mandag 27. februar 2012

Tips for slitne såler?

Pen-skaillan mine, de fineste av de fine har nok sett sine bedre dager.
Tilsynelatende er de i tipp topp stand, men under overflaten er ikke alt like rosenrødt.
Eieren før meg har funnet det for godt å barbere sålen for så å lime på en plastlignende såle. De er helt ubrukelige både praktisk og estetisk. Foreløbig har jeg brukt de med plastsålen på, men ønsker å gjøre noe med de. Er det mulig å sy på skinn under tro, eller en annen såle som ikke er så glatt? Er det en skomaker eller andre kreative sjeler der ute som har et tips?

2 kommentarer:

  1. :0) Snakka med en Skomaker, som sa følgende:
    "Det finnes noen måter å ordne denne saken på:
    -Fjerne den gamle plastsålen, for så å lime på en ordentlig god gummisåle, evt også syes fast(må utføres av fagfolk)
    -Lime/sy fast en skinn/lærsåle under(Tungt sømteknisk, bør gjøres med veiledning fra fagfolk)
    -Sette på gummimasse som kleber seg fast i sålen på skotøyet og fungerer som vannbarriere, slitesåle & bedre feste. Ser ikke så veldig pent ut, men hvem-som-helst kan gjøre det."

    SvarSlett
  2. Takk takk for tips :-) Jeg skal gruble litt på hvilken løsning jeg skal gå for, så regner jeg med at jeg er riktig skodd til neste sesong :-)

    SvarSlett