mandag 29. august 2011

Rundflettet skulderreim.

Jeg ville lage en rundflettet skulderreim til veske mi, men det var lettere sakt enn gjort gitt. Jeg fant fram to ulike instruksjoner, men ingen av dem traff min logiske sans. Etter timer med prøving og feiling, knakk jeg koden, og da var det superenkelt selfølgelig. Sjønner ikke hvorfor man trenger inviklede forklaringer og instruksjoner....

Skulderreimen er flettet med fire skinnremser â 5 mm. Innleggstråden har jeg flettet av rødt ullgarn også den med fire tråder, dog en helt annen flettemåte.


Den røde tråden øverst er flettet inn i skinnreimene.

Jeg vet at Frk Stubba er igang med å lage en DIY (do it yorself) på piskeflette som det også kalles. Så for de som er intressert i å lære metoden, kan dere snart se det på hennes blogg.

5 kommentarer:

  1. Du e kjapp til å stille om produksjonen fra det ene til det andre. Fletting med flere enn tre korder ser så vanskelig ut. Du har jo fått det jevnt og fint og det kommer vel av at reimene er skåret nøyaktig og rett.
    papsen

    SvarSlett
  2. Eg har investert i skjæreplate, god linjal og en rullekniv som e veldig skarp. Korder...der lærte eg ett nytt ord

    SvarSlett
  3. Korder sier vi om tau iallefall.

    SvarSlett
  4. Så gøy å oppdage bloggen din! Så gøy at røttene dine vises igjen i det du lager! Har lagt deg til i blogglista mi så følger jeg med deg videre!

    SvarSlett
  5. Takk takk :-) Veldig proff blogg du har, med kule produkter.

    SvarSlett