onsdag 31. august 2011

Flere vesker på gang

Å drive med duodji er tidkrevende. Når man syr i skinn er det mye håndsøm som tar både tid, og gjør fingrene ømme og såre. Istedet for å sy veske i skinn denne gangen skal jeg prøve ut stoffvesker. Det er mye pirkarbeid på disse også, men nå kan jeg sy litt på maskin til en forandring.
 Veskene er sydd i tynt ullstoff, med ullbånd kanting og bomullsfor.
Jeg har ikke helt funnet ut hvordan skulderreimene på disse skal være, eller hvordan lukkemekanismen skal være. Men det siger vel på med løsninger etterhvert...

3 kommentarer:

  1. det er jo litt letter å sy på maskin enn med håndsøm, men man skal no allikevel være like nøyaktig for det.

    SvarSlett
  2. Hei. Har du mønster og mål på veskene.. eller jeg har mønster men ikke målene.. så hvis du har det så hadde jeg blitt veldig glad..

    SvarSlett