lørdag 20. august 2011

Tinntrådsarmbånd #2

Da har jeg laget et tinntrådsarmbånd til. Denne var ikke like enkel å lage som den første sorte. På dette brune reinskinnet laget jeg en firfletting med skinnremse i midten, den var ikke så lett å få jevn så jeg strevde litt med den.
Ut forbi denne fletta, tvinnet jeg to tinntråder sammen som jeg sydde på. Og tvinning er jo en smal sak, om man tvinner ulltråd eller skinn for eksempel. Så jeg tvinnet i vei. Da jeg hadde sydd alt på og begynte å studere verket litt nærmere oppdaget jeg snart at tinntråden hadde litt vanskeligere for å tvinne seg enn andre materialer. Men for sent.
Monteringen av dette armbåndet var faktisk heller ikke så lett. Den var litt vanskelig å få jevn i kantene. Mulig det var det brune reinskinnet som var mykere å arbeide med, eller kanskje det var fordi armbåndet var litt bredere. Eller kanskje det ligger noe i ordtaket hastverk er lastverk..... Alt i alt er jeg rimelig fornøyd med resultatet. I bruk ser den strålende ut, så lenge en ikke går den etter i sømmene...

2 kommentarer:

  1. Hei hei!
    Kan du holde kurs i veving? Jeg har så lyst å lære å veve samiske sjal, og tenkte at kanskje det var noe du kunne?
    Mvh
    L. S

    SvarSlett
  2. Hei L.S.
    Jeg vever desverre ikke samiske sjal :-)

    SvarSlett