onsdag 26. oktober 2011

Tøfler til besvær.

Et par deilige og varme ulltøfler til lillemor har skapt hodebry for de store og irritasjon for den minste. Tøflene er rett og slett litt for vid oppe til en liten barnefot som er høyt og lavt. Jeg har trodd at tøffelen har vært en størrelse for stor, og dermed laget en strikk over vristen som ble festet i en knapp.
Strikken strakk seg og knappa spratt av...til tross for iherdig påsying og bytting av strikk. Nok er nok, og i dag sendte barnehagen tøflene med oss hjem, da de rett og slett skapte så stor frustrasjon hos lillemor som til stadighet gikk med en tøffel på foten og en i hånda. Jeg måtte legge hodet i bløtt og kom på denne løsningen som jeg tror skal fungere.

Jeg hadde egentlig tenkt å klippe av ermlinningene fra en gammel genser, men da jeg ikke fant genseren strikket jeg splitter nye linninger i passende størrelse som jeg monterte på tøfelen. Så da gjenstår det å se om den nå kan sitte på foten....tvi tvi!
 Visste du forresten at tøfler ble før oppfattet som et symbol på kvinnekjønnet, mens støvler kunne symbolisere menn? Ikke vet jeg hvorfor, men kanskje er det derfra begrepet tøffelhelt kommer fra...?

1 kommentar:

  1. Kjempelurt med ankellinning!!!Det blir sikkert å funke bra.

    SvarSlett