torsdag 27. oktober 2011

Korssting

Jeg har i lengere tid nå brodert litt på dette lille korsstingsbroderiet. Mønsteret er fra en ermlinning til skjorta fra Sigdal. Korssting ligger nok ikke helt til meg, ikke nok med at stingene  skal være like foran på retten, de skal også være like bak. Og når du får 7 sting pr centimerer, da begynner det å bli litt for smått for meg.

Jeg avsluttet arbeidet når den var 4 * 8 cm, og regner med at det var mine 8 cm med korssting for denne gang.

Til helgen skal jeg til Voss på grindvev kurs, så da regner jeg med at håndarbeidet blir litt mere lystbetont. Gleder meg veldig til det. God helg til alle.

2 kommentarer:

  1. Veldig hyggelig å arbeide kan det bli med en Stoorstålka njiškun:
    http://stoorstalka.com/weaving-loom/

    SvarSlett
  2. Veldig kule grindvever! Jeg er da så heldig å ha opptil flere grindvever, blandt annet en laget av min far, og en arvet etter min mor. Neste gang jeg skal invistere i en grindvev blir det nok Stoorstålkas...

    SvarSlett