torsdag 1. september 2011

Skulderreim for en flodhest....

Jeg har fundert litt på hvordan skulderreim jeg skulle lage til disse tre ullveskene mine. Og mange ideer har blitt forkastet fordi de ikke er av god nok kvalitet til å kunne vare over tid.
Jeg fikk imidlertid en glimrende idê ; lage bånd av ullstoffet jeg hadde brukt i veska, og lage en piskeflette lik den jeg hadde brukt i skinnveska. Som sagt så gjort.

Det var visse utfordringer med å lage et smalt bånd av ullstoff fordi stoffet er relativt tykt, og det blir fort mange lag med stoff når man bretter inn kantene. Men jeg laget ullbåndene så smale som mulig, og flettet ivei. Var kjempefornøyd med resultatet på selve båndet. Men da jeg satte det opp mot veska så jeg jo at skulderreima likegodt kunne vært festet til en flodhest...Litt for stort og kraftig for en liten veske.
Så om noen har forslag til skulderreim, tar jeg gjerne imot gode ideer??

2 kommentarer:

  1. Du kan jo prøve å sy stoff rundt en kjerne av f.eks flaggstangsnor, den e jo passe mjuk og finnes i mange tykkelser. Hvis du vil ha en flat skulderreim så må jo kjernen være av flat materiale. Veska ble jo riktig flott med den røde kantinga.

    SvarSlett
  2. Har ingen forslag på skulderreimer, men veska, og alt det andre e jo bare rått!! :) Du finn nok nåkka å bruke flodhestreima til ;)
    -Camilla-

    SvarSlett