søndag 11. september 2011

Anheng med tinntrådsbroderi #1

Små tinntrådsbroderier kan man ta med seg overalt, de tar mye mindre plass i veska enn strikkinga, og akkurat nå synes jeg det er kjempegøy å brodere. Dette broderiet monterte jeg på reinskinn og laget et lite anheng av det. Jeg så et lignende anheng på en kofte i et leksikon. Det hang ned fra koftebeltet i en lang flettet snor. Den kan selfølgelig også henges i et smykke, på en veske, eller brukes som nøkkelring.
Anhenget er 5x5 cm. Jeg er ikke helt enig med meg selv om jeg skal sy "innerkanten" på ramma rundt eller ikke. Mulig det da blir for dominerende sømmer til et så lite broderi....
Jeg fant et bilde på nett av lyngen kofte med et anheng ned fra beltet. Bilet er ikke så godt, men godt nok for å illustrere mulig bruk.
                                         (Bildet er linket)

2 kommentarer:

  1. Så festlig dette anhenget var,ønsker meg et sånt!!

    SvarSlett
  2. Takk:-) Snart får du mulighet til å kjøpe denne eller lignende.... så følg med!

    SvarSlett